- Continuüm van zorg - GC/IAC/OV4 in de praktijk. Lerend netwerk: niveau secundair onderwijs leerlingen met een IAC-verslagEen leerling met een IAC in het secundair onderwijs heeft vaak specifieke noden. We gaan hierover in dialoog, met aandacht voor de ondersteuningsnoden van de leerkracht, de betrokkenheid van ouders en het netwerk van de leerling.Meerdere dataOnline
- Continuüm van zorg - GC/IAC/OV4 in de praktijk. Lerend netwerk: niveau lagere school leerlingen met een IAC-verslagEen leerling in de lagere school met een IAC heeft vaak specifieke noden. We gaan hierover in dialoog, met aandacht voor de ondersteuningsnoden van de leerkracht, de betrokkenheid van ouders en het netwerk van de leerling.Meerdere dataOnline
- Continuüm van zorg - GC/IAC/OV4 in de praktijk. Lerend netwerk: niveau kleuters met een IAC-verslagEen kleuter met een IAC heeft vaak specifieke noden. We gaan hierover in dialoog, met aandacht voor de ondersteuningsnoden van de leerkracht, de betrokkenheid van ouders en het netwerk van de kleuter.Meerdere dataOnline
- Kwetsbaarheid en armoede – GOK in jouw praktijk. Consult leerlingenbegeleiding: zorg en GOK regio Mechelen-BrusselTijdens dit initiatief kan je in een 1-op-1 gesprek met een begeleider je meest prangende vragen rond zorg en GOK stellen en verhelderen.Meerdere dataMechelen
- Continuüm van zorg - GC/IAC/OV4 theorie - redelijke aanpassingen bij stage voor leerlingen met een GC, OV4 of IAC-verslag in het gewoon onderwijsHoe organiseer je stage voor leerlingen met een GC, IAC of OV4-verslag? We bekijken verschillende mogelijkheden waarin de leerling met een GC, IAC of OV4-verslag ook kan aantonen dat hij bepaalde kennis, vaardigheden en competenties verworven heeft.20 november 2024Online
- Continuüm van zorg - GC/IAC/OV4 theorie - maximale kansen voor elke leerling binnen/op de grens van het GCTijdens dit initiatief maken we kennis met de uitdagingen en mogelijkheden van grenssituaties tussen het GC en IAC. We gaan niet dieper in op een OV4-verslag: hierover kan een specifieke vorming gevolgd worden.Meerdere dataOnline
- Continuüm van zorg - GC/IAC/OV4 theorie - wijzigende nood aan aanpassingen: de leerling krijgt een gewijzigd verslagIndien de nood aan aanpassingen voor een leerling wijzigt en de onderwijsbehoeften van die aard zijn dat voor de leerling een wijziging of opmaak van een IAC of OV4-verslag nodig is, spreken we over 'wijzigende nood'. In deze webinar krijg je basisinfo en maken we tijd voor jouw specifieke vragen.Meerdere dataOnline
- Continuüm van zorg - GC/IAC/OV4 theorie - handelingsplanmatig werken met een OV4-verslag in het gewoon secundair onderwijsHoe geef je het plan van aanpak voor een leerling met een OV4-verslag vorm? Wanneer is dit nodig? Hoe realiseer je zulk plan? Wie neemt het initiatief? In dit vormingsinitiatief krijg je basisinformatie en maken we tijd voor jouw specifieke vragen.Meerdere dataOnline
- Continuüm van zorg - GC/IAC/OV4 theorie - handelingsplanmatig werken met een IAC in het gewoon onderwijsHoe geef je het plan van aanpak voor een leerling met een IAC-verslag vorm? Wanneer is dit nodig? Hoe realiseer je zulk plan? Wie neemt het initiatief? In dit vormingsinitiatief krijg je basisinformatie en maken we tijd voor jouw specifieke vragen.Meerdere dataOnline
- Continuüm van zorg - GC/IAC/OV4 theorie - redelijke aanpassingen bij een GC, IAC of OV4-verslag in het gewoon onderwijsWat zijn redelijke aanpassingen (RA)? Waarom zijn redelijke aanpassingen nodig en hoe realiseer je het recht op redelijke aanpassingen in de praktijk? In deze webinar krijg je basisinformatie en maken we tijd voor jouw specifieke vragen.Meerdere dataOnline
- Continuüm van zorg - coachingsexpertise LSC. Lerend netwerk Train de trainer IACTijdens dit lerend netwerk gaan de vroegere deelnemers van de train-de-trainer IAC (individueel aangepast curriculum) aan de slag om het geleerde te vertalen naar hun eigen leersteuncentrum. Hoe pakken ze dit best aan? Wat zijn de ervaringen van de anderen?Deelnemers verdiepen zich in concrete casussen IAC.Meerdere dataTe bepalen
- Continuüm van zorg - coachingsexpertise LSC. Train de trainer IACMeerdere dataOnline
- Continuüm van zorg - GC/IAC/OV4 theorie - basiskennis inclusieve grondhouding, regelgeving en terminologieJe bouwt basisinzicht op over regelgeving rond IAC, redelijke aanpassingen, inclusie. Je verrijkt je visie op inclusie en bouwt vertrouwen op met de specifieke terminologie.Meerdere dataOnline
- Continuüm van zorg - GC/IAC/OV4 theorie - leerling met een OV4-verslag inschrijven in het gewoon onderwijsAls school gewoon onderwijs schrijf je een leerling met een OV4-verslag in. Dit roept vragen op zoals hoe laat je dit correct verlopen en hoe ga je hiermee concreet aan de slag gaan? In deze webinar krijg je basisinfo en maken we tijd voor jouw specifieke vragen.Meerdere dataOnline
- Continuüm van zorg - GC/IAC/OV4 theorie - leerling met een IAC-verslag inschrijven in het gewoon onderwijsAls school gewoon onderwijs schrijf je een leerling met een IAC-verslag in. Dit roept vragen op zoals hoe laat je dit correct verlopen en hoe ga je hiermee concreet aan de slag gaan? In deze webinar krijg je basisinfo en maken we tijd voor jouw specifieke vragen.Meerdere dataOnline
- Leerlingenreglementering voor aanloopstructuuronderdelen en duale structuuronderdelenTijdens deze sessie wordt de reglementering toegelicht wat betreft leerlingen in aanloopstructuuronderdelen en duale structuuronderdelen: toelatings- en overgangsvoorwaarden, studiebekrachtiging, flexibele trajecten...Te bepalenTe bepalen
- Consult GOK en leerlingenbegeleiding (zorg) Mechelen-Brussel online - mei 2024Tijdens dit initiatief kan je in een 1-op-1 gesprek met een begeleider je meest prangende vragen rond zorg en GOK stellen en verhelderen.31 mei 2024Online
- Webinar: Zorgcontinuüm - redelijke aanpassingen: (3) Handelingsplanmatig werken met een IAC in het gewoon onderwijsWat is een IAC-plan en wanneer is dit nodig? Hoe realiseer je zulk plan? In dit vormingsinitiatief krijg je basisinformatie en maken we tijd voor jouw specifieke vragen.Te bepalenTe bepalen
- Webinar: Zorgcontinuüm - redelijke aanpassingen: (2) Redelijke aanpassingen bij een gemeenschappelijk curriculum verslag (GC-verslag) of een individueel aangepast curriculum verslag (IAC-verslag) in het gewoon onderwijsWat zijn redelijke aanpassingen (RA)? Waarom zijn redelijke aanpassingen nodig en hoe realiseer je het recht op redelijke aanpassingen in de praktijk? In deze webinar krijg je basisinformatie en maken we tijd voor jouw specifieke vragen.Te bepalenTe bepalen
- Webinar: Zorgcontinuüm - redelijke aanpassingen: (6) Gewijzigde nood, de leerling krijgt een (gewijzigd) individueel aangepast curriculum verslag (IAC-verslag) of OV4-verslagIndien de nood aan aanpassingen voor een leerling wijzigt en de onderwijsbehoeften van die aard zijn dat voor de leerling een wijziging of opmaak van een IAC-verslag nodig is, spreken we over 'gewijzigde nood'. In deze webinar krijg je basisinfo en maken we tijd voor jouw specifieke vragen.5 juni 2024Online
- Webinar: Zorgcontinuüm - redelijke aanpassingen: (1) Hoe schrijf je een leerling met een individueel aangepast curriculum verslag (IAC-verslag) in binnen het gewoon onderwijs.Als school gewoon onderwijs schrijf je een leerling met een IAC-verslag in. Dit roept vragen op zoals hoe laat je dit correct verlopen en hoe ga je hiermee concreet aan de slag gaan? In deze webinar krijg je basisinfo en maken we tijd voor jouw specifieke vragen.13 juni 2024Online
- CONSULT: Zorgcontinuüm - redelijke aanpassingen: (6) Gewijzigde nood, de leerling krijgt een (gewijzigd) individueel aangepast curriculum verslag (IAC-verslag) of OV4-verslag11 juni 2024Online
- CONSULT: Zorgcontinuüm en Redelijke aanpassingen:(1) Hoe schrijf je een leerling met een individueel aangepast curriculum verslag (IAC-verslag) in binnen het gewoon onderwijs.17 juni 2024Online
- CONSULT: Zorgcontinuüm - redelijke aanpassingen: (5) Grenssituatie gemeenschappelijk en individueel aangepast curriculum en overgang naar gewoon/buitengewoon secundair onderwijs29 mei 2024Online
- Lerend netwerk IAC type 2 AntwerpenBinnen dit lerend netwerk communiceren we over de noden van leerlingen, ouders, leerkrachten, scholen, leerondersteuners… die eigen zijn aan inclusie voor leerlingen met een IAC-verslag of een GC-verslag type 2. We maken tijd en ruimte om ervaringen met elkaar te delen. We moedigen de deelnemers aan om de uitdagingen die bij een IAC type 2 horen, te vertalen naar leervragen. Daarbij gaan we dieper in op thema’s die in deze leervragen aangebracht worden (meervoudige partijdigheid, ouderparticipatie, participeren en leren, ...) Samen zoeken we naar acties die kunnen leiden tot het realiseren van kwaliteitsvolle IAC type 2.Te bepalenTe bepalen
- Webinar: Zorgcontinuüm - redelijke aanpassingen: (7) Redelijke aanpassingen bij stage voor leerlingen met een gemeenschappelijk curriculum (GC-verslag) of individueel aangepast curriculum (IAC-verslag) in het gewoon onderwijsHoe organiseer je stage voor leerlingen met een IAC-verslag? We bekijken verschillende mogelijkheden waarin de leerling met een IAC-verslag ook kan aantonen dat hij bepaalde kennis, vaardigheden en competenties verworven heeft.Te bepalenTe bepalen
- Webinar: Zorgcontinuüm - redelijke aanpassingen: (5) Grenssituatie gemeenschappelijk en individueel aangepast curriculum en overgang naar gewoon/buitengewoon secundair onderwijsIn dit initiatief focussen we op de overgang van basis naar secundair onderwijs en wat dit betekent voor een leerling met een GC-verslag (vroeger gemotiveerd verslag) en voor de leerling met een IAC-verslag. Je maakt ook kennis met criteria voor een warme overdracht.22 mei 2024Online
- Webinar: Zorgcontinuüm - redelijke aanpassingen: (4) Maximale kansen voor elke leerling binnen / op de grens van het gemeenschappelijk curriculumTijdens dit initiatief maken we kennis met de uitdagingen en mogelijkheden van grenssituaties tussen het GC en IAC. We gaan niet dieper in op een OV4-verslag: hierover kan een specifieke vorming gevolgd worden.Te bepalenTe bepalen